PRAKTISCH

PRAKTISCH

Met of zonder verwijsbrief

Cliënten kunnen op eigen initiatief aanmelden of doorverwezen worden door een huisarts of een andere hulpverlener.

Voor raadgevingen over voeding bij de diëtiste is eveneens een verwijsbrief van je huisarts of specialist nodig (KB78) om in aanmerking te komen voor tegemoetkoming door de mutualiteit.

Voor het ander aanbod kunnen cliënten vrij aanmelden. De hulpverleners binnen de praktijk zijn rechtstreeks toegankelijk.

Eerste gesprek

Bij het eerste gesprek brengt u best de volgende zaken mee: de identiteitskaart van de jongere en een klevertje van de mutualiteit.

Tijdens het eerste gesprek wordt er een dossiertje aangemaakt en wordt ingeschat wat de best mogelijke zorg voor jullie is.

Indien julie over verslagen of andere relevante informatie beschikken, mogen jullie dit natuurlijk ook meebrengen.

Tarieven

In onze praktijk kan je cash betalen of via online toepassingen (Bancontact, Payconic, Joyn) of via overschrijving. We verwachten dat de betaling binnen de week in orde is. Indien er openstaande sessies zijn, zal dit met u besproken worden tijdens de eerstvolgende sessie. Indien er zich financiële moeilijkheden voordoen, aarzel dan niet om dit met ons te bespreken. We zoeken dan samen naar een oplossing.

Via deze link kan u de tarieven van onze behandelingen terugvinden.

Parkeerbeleid

Onze praktijk bevindt zich in Tongeren op de St. Truidersteenweg. Er is ruim voldoende parkeermogelijkheid op wandelafstand van onze praktijk. U kan parkeren voor de deur indien er plaats is of op de Steenweg zelf meestal langs beide zijden van de rijbaan. Gelieve niet te parkeren op de parkeerplaatsen voorzien voor het Wit-Gele Kruis en de orthodontiepraktijk; dit zijn privéparkeerplaatsen. Het is wel verplicht om je parkeerkaart te leggen. 

Annulering

Indien je niet naar een geplande afspraak kan komen, vragen we jou om minstens 48 uur op voorhand schriftelijk te annuleren. Dit kan kosteloos tot 48 uur op voorhand. Dit doe je steeds schriftelijk per mail op info@praktijkconnectus.be of via What’s App bij je persoonlijke hulpverlener.

No show fee/verzuimsvergoeding

Indien u niet tijdig annuleert, wordt er een verzuimingsvergoeding aangerekend. Indien u niet kan komen door overmacht, geldt deze verzuimvergoeding niet. Als u annuleert binnen de 48 uur rekenen wij een forfaitair bedrag aan van 30 euro. Indien je niet komt opdagen op je afspraak, zijn we genoodzaakt het volledige bedrag van de sessie die ingepland stond in rekening te brengen als verzuimvergoeding. Betaaltermijn is 7 dagen. Je krijgt hier per post en per mail een betaaluitnodiging.

Als cliënt heeft u ook recht op een verzuimvergoeding als uw hulpverlener door omstandigheden laattijdig een afspraak annuleert of niet nakomt (niet bij overmacht). Als verzuimvergoeding heeft u recht op een gratis sessie bij dezelfde hulpverlener. Deze gratis sessie wordt de eerstvolgende afspraak in overleg vastgelegd.

Terugbetaling

Klachtenprocedure

Via deze link kan u onze klachtenprocedure raadplegen. 

GDPR

Via deze link kan u onze GDPR-werking raadplegen.